چه چيزهايي با بيت کوين مي‌توانيد بخريد؟

۲۱ بازديد

چه چیزهایی با بیت کوین می‌توانید بخرید؟

زمانی که بیت‌کوین (Bitcoin) در سال 2009 راه‌اندازی شد، قرار بود ابزاری برای تراکنش‌های روزانه باشد و خرید همه چیز، از یک فنجان قهوه گرفته تا یک کامپیوتر یا حتی یک آپارتمان، را ممکن کند. اما امروز تمام چیزی که ساخت? ساتوشی ناکاموتو برای آن استفاده می‌شود این نیست؛ تنوع محصولات و خدماتی که می‌توانید به طور قانونی با بیت کوین دریافت کنید ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید و البته هر روز تعدادشان بیشتر هم می‌شود.

بیتکوین به جریان اصلی تبدیل می‌شود

گذشت زمان و پذیرش بیت‌کوین توسط خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان نشان‌دهند? حرکت سریع و قدرتمند آن در بازار ارزهای دیجیتال است. در سال 2017 بسیاری از خرده‌فروشان اعلام کردند که پذیرش آن را در فروشگاه‌های خود آغاز می‌کنند. علی رغم انکه تاریخچه قیمت بیت کوین در مقایسه با سایر دارایی ها بسیار کوتاه است اما در سال‌های اخیر نیز شرکت‌های بیشتری به اید? حضور بیتکوین در چرخ? مالی و حسابداری خود تن داده‌اند.

دو دلیل عمده برای استفاده از بیت کوین در چرخ? مالی و حسابداری شرکت‌ها وجود دارد:

  1. پیشرفت در فناوری ارزهای دیجیتال: نوآوری‌هایی مانند شبک? لایتنینگ (Lightning Network) به عنوان راه‌حل‌هایی برای مقیاس‌گذاری تعداد تراکنش‌ها در شبک? ارزهای دیجیتال و سریع‌تر و کارآمدتر شدن آن‌ها تبلیغ می‌شود.
  2. عدم محدودیت ارزهای دیجیتال به گوشه‌ای مبهم از صنعت خدمات مالی: فهرست پلتفرم‌های مبادلات رمزارزها، رکوردهای جدید قیمتی و اشاره‌های مثبت نهادهای قانونی و سیاست‌گذاران گواهی بر پتانسیل رمزارزهاست.

با بیت کوین سراغ چه چیزهایی می‌توانید بروید؟

در حالی که تعداد مؤسسات پذیرند? بیت کوین روزبه‌روز در حال افزایش است، تراکنش‌های بزرگ مربوط به آن نادر است. به عنوان مثال تعداد بسیار کمی از معاملات املاک با استفاده از ارزهای دیجیتال گزارش شده است. با این وجود خرید محصولات متنوعی از طریق فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از بیتکوین امکان‌پذیر است که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

?خرید خودرو

برخی از تولیدکنندگان خودرو در حال حاضر بیت کوین را جهت پرداخت قیمت خودروهایشان می‌پذیرند. این موضوع طیف وسیعی از وسایل نقلیه را در بر می‌گیرد؛ از فروشندگان لوکسی که لامبورگینی (مورد علاق? بیت‌کوینرها) را می‌فروشند تا شرکت خودروسازی برقی تسلا که بزرگترین و جدیدترین نام در میان شرکت‌هایی است که به این جریان پیوسته. ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیان‌گذار تسلا، از علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال است و اعلام کرده که از بیتکوین پشتیبانی می‌کند.

?محصولات فناوری و تجارت الکترونیک

چندین شرکت که عمدتاً محصولات فناورانه را عرضه می‌کنند، بیت‌کوین را در وبسایت‌های خود می‌پذیرند؛ ازجمله Newegg، AT&T و Microsoft.

مایکروسافت در حال حاضر بیت کوین را فقط در فروشگاه آنلاین خود می‌پذیرد، نه در پلتفرم بازی ایکس باکس. همچنین اجاز? پخش تبلیغاتی را که در سایت‌هایشان به ارزهای دیجیتال یا محصولات مرتبط با رمزنگاری می‌پردازند نمی‌دهد.

Overstock یک فروشگاه اینترنتی است که مجموع? وسیعی از کالاها را ارائه می‌کند. این پلتفرم نیز از سال 2014 پذیرش بیتکوین جهت پرداخت مشتریان را در دستور کار خود قرار داد. بسیاری از سایت‌های بزرگ و کوچک دیگر نیز هستند که به شما اجازه می‌دهند تا محصولاتشان را با بیت‌کوین خریداری کنید.

در سال 2014، آمازون اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای تعامل با بیت کوین ندارد. این بی‌میلی گیج‌کننده است، زیرا پلتفرم‌های متعلق به این شرکت، مانند Twitch، اجاز? استفاده از بیت‌کوین را می‌دهند.

EBay پس از افزایش قیمت بیتکوین در سال 2017 اجاز? استفاده از ارزهای دیجیتال را در پلتفرم خود در نظر گرفت. اما در سال 2019 شرکت مستقر در سن‌خوزه (San Jose) در کالیفرنیا متعهد نشد که آیا تراکنش‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال را تأیید می‌کند یا خیر. تا اینکه در سال 2021 اعلام کرد که در حال بررسی هم? شیوه‌های پرداخت است -از جمله ارزهای دیجیتال- و به بازار NFT علاقه‌مند است. با این حال PayPal که زمانی یکی از زیرمجموعه‌های eBay بوده، اکنون به مشتریانش امکان خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

?جواهرات و ساعت‌های گران قیمت

تعدادی از سازندگان و خرده‌فروشان کالاهای لوکس بیت کوین را به عنوان شیو? پرداخت آغاز کرده‌اند. BitDials ساعت‌های رولکس (Rolex)، پتک فیلیپ (patek philippe) و سایر ساعت‌های گران‌قیمت را در ازای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند. برخی دیگر از جواهرفروشی‌ها با پردازشگرهای پرداخت همکاری کرده‌اند تا خریدهای مبتنی بر رمزارزها را از فروشگاه‌های خود تسهیل کنند.

?رسانه‌های خبری

به طور کلی رسانه‌های ارز دیجیتال، بیتکوین را برای پرداخت حق اشتراک یا سایر خدمات می‌پذیرند. در میان رسانه‌های اصلی، شیکاگو سان‌تایمز (Chicago Sun-Times) به اولین انتشارات بزرگ تبدیل شد که در سال 2014 بیت‌کوین را روی پلتفرم خود پذیرفت. در همان سال ناشر مجل? تایم (Time Inc.) پذیرش ارزهای دیجیتال را برای اشتراک‌های دیجیتال شروع کرد؛ در سال 2019 نیز ناشر مجله با Crypto.com شراکت جدیدی را در زمین? ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

?پرداخت حق بیمه

صنعت بیمه همیشه در پذیرش ارزهای دیجیتال محتاطانه حرکت کرده، اما جریان در حال تغییر است. ارائه‌دهندگان بیمه، برای محصولاتی غیر از بیم? عمر، پذیرش حق بیمه با استفاده از بیت‌کوین را آغاز کرده‌اند. به عنوان مثال، در سال 2021 شرکت بیم? سوئیسی AXA اعلام کرد که بیت کوین را برای تمام خطوط بیم? خود -به جز بیم? عمر (به دلیل مسائل نظارتی)- می‌پذیرد.

سخن آخر

هر روز لیست کالاها و خدماتی که می‌شود با بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال خرید افزایش می‌یابد، چون خیال مردم و فروشندگان نسبت به رمزارزها راحت‌تر می‌شود. با این وجود در کشور ما هنوز امکان خریدوفروش کالاها و خدمات با رمزارزهایی مثل بیتکوین فراهم نشده است؛ اما با روند روبه‌رشد کریپتوکارنسی می‌شود امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک مردم کشور ما نیز از این امکان بهره‌مند شوند. برای اطلاع از آخرین اخبار می‌توانید به صفحه تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.